2008-04-26

26 april

Det händer ju så mycket nu, jag hänger knappt med mig själv! Men jag har iallafall varit i Tasmanien och det var jättejättefint! Bodde hos landets schystaste farbror och faster i Hobart. De bjöd på äventyr runt stan, runt ön, en konsert, en teater, en massa god mat och trevligt sällskap. Solen sken från en klarblå himmel varje dag, torsdag natt till måndag morgon. Men det var svinkallt, ja faktiskt, på riktigt, temperaturen orkade sällan upp över 20. Och i bergen bara några minuters bilresa uppåt var det inte många plusgrader.

Jag behövde verkligen de där dagarnas ledighet, och så skönt att komma bort från storstan ett tag. Jag fick en massa extra energi och väl hemma i Melbourne igen gick 4 dagar i rad med dubbla skift som en dans. Igår var Anzac day = en dags ledigt (ja och så firar man ju lite krigskämpar också men framför allt så är man ledig). Vi skulle egentligen gå på zoo, jag, Tori och Susanne. Men Tori var bakis så Susanne och jag gick på grillfest i en förort istället. Goda korvar, kycklingvingar, football, rödvin&cola och en supersöt hundvalp som åt mina händer och somnade i mitt knä blev en trevlig eftermiddag/kväll. Sen blev jag bjuden på koreansk afton av en korean som jobbar i köket på restaurangen. Men det blev inget med det så på vägen hem gick jag en runda i stan istället, i regnet, med iPod i öronen och tänkte att nu säger de hejdå till mormor där hemma. Sen åkte jag hem och kunde inte sova.

Vad mer? Jo jag är hemlös, i Malmö. Jag blir utsparkad den 31 augusti och sedan kommer någon annan främling bo i min underbara lilla lägenhet på Dalaplan. Sorgligt värre! Men det löser sig, det gör det alltid ju. Till det bästa dessutom. Everything happens for a reason right? Och vad mer? Jo jag tror att jag ska åka till Darwin istället, när jag lämnar Melbourne för mina äventyr. Om inte min älskade syster yster och hennes vaniljyoughurt vill komma hit till Aussie-land och hälsa på, för då blir det andra bullar!



Bilder!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sicken sot pojke du har! puss puss