2008-01-14

jobb, piratfest och tennis

Min helg var jättebra! Och idag var också jättbra, även om idag inte tillhör helgen för idag är det måndag. Men dagarna spelar mindre roll, även nu när jag jobbar, det känns bra! Ja just ja, kan börja där ju, med jobbet. Första dagen, var ganska nervös faktiskt! Men det gick bra, jag gjorde inte bort mig allt för mycket, och det kändes som det skulle kunna funka. För att aldrig ha jobbat som servitris tyckte jag det gick bra och bossen verkade inte allt för missnöjd heller, trots att jag kanske råkat säga att jag visst har gjort det här lite förr. Andra jobbdagen var i fredags kväll. Busy night, men det kändes ok då också, fick bättre och bättre koll på läget så för min del kändes det mindre stressigt än första dagen. Lördag var det stranden, Jon och Anna dök upp lagom till jag var tvungen att lämna för att ta mig till jobbet. Synd, det var en skön eftermiddag på stranden, inte särskilt varmt och inte mycket folk, lugnt. Efter jobbet gick jag till de andra som var hemma hos J&A i deras lägenhet mitt i stan, bara några minuter från där jag jobbar. Anna är en galen tyska och jag och Gil lämnade henne och hennes offer till pojkvän för sig själva ett tag för att reda ut saker, så vi drack lite öl sålänge. När Jon blivit utsläppt ur lägenheten, mötte han upp och vi avverkade 4 barer innan natten tog slut. Det var en bra kväll. Fick även med lite souvenirer hem, som good old times på Jeriko, nästan lika bra som drinkglas! 2 par flip-flop och 3 töntiga kepsar, men med fjantiga kepsar passade vi bra in på sista stället för natten, en fotbollsbar för Engelska fotbollsnördar. Fick sova hos Jon och Anna i stan eftersom sista tåget gått för länge sen. Det blev lite rörigt där hemma, men det slutade ok iallafall, fast Jon fick sova på soffan... hehe, tyska tjejer är knäppa, minst sagt.

Vaknade någon timme senare, men var tvungen att åka hem och ta en snabb dusch innan nästa party började. Jag blev bjuden på staff party med jobbet! Hann inte tänka efter så noga innan jag tackade ja men det lät kul och gratis. Hade gärna sovit lite till söndag morgon men å andra sidan har jag sovit på tok för mycket senaste veckorna ändå så lite sömnbrist var nog bara hälsosamt för mig! Det började med barbeque i baren next door till restaurangen där jag jobbar. Tema: pirat. Jag hade inte hunnit fixa någon utklädnad men de andra hade tagit det väldigt seriöst så det blev ganska knäppt och kul. Efter mat och gratis drinkar (jag klarade av en halv öl, var ändå fortfarande berusad sen kvällen innan) gick två dubbeldäckare fulla med pirater ner till hamnen. Där väntade en båt som tog oss på en fyra timmar lång cruise runt Melbourne.

Det var folk från vår restaurang, stället bredvid, och så lite annat löst folk. Eftersom det tydligen var gratis drinkar för oss anställda på båten också hade jag inte mycket annat val än att dricka några stycken. De flesta drack dock mer än några stycken, men det var hyfsat städat ändå, och en bra fest. Lärde känna en del från mitt jobb bättre, och babblade med några andra också. Vid 7-tiden på kvällen var vi på fastlandet igen och blev bussade till någon nattklubb i Chinatown. Det var märkligt, alldeles ljust ute, kändes snarare som klockan var 5-6 på morgonen och solen precis gått upp istället för 7 på kvällen och solen inte ens på väg ner! Folk lämnade nattklubben ganska snabbt, den var inte så lyckad. Jag lämnade gänget där och mötte upp med Gil & co som var i närheten. Spöade skiten ut allihopa i biljard och sen var jag så trött så jag kunde somna stående så jag åkte hem och somnade som en sten eller stock, whatever.

Idag gick jag upp tidigt för att kolla på tennisen, Australian open som började idag! Det var verkligen kul att se, köpte groundpass så kunde inte gå in till de 2 huvudarenorna där de största namnen spelade men det var kul ändå. Första matchen varade i 4 timmar och slutade 7-5 i tiebreak i skilje. Det var en perfekt tennisdag, sol, inte alltför varmt. Det var ett kul jippo, bra stämning. Jag var tvungen att sticka vid 6-tiden eftersom jag skulle jobba igen. De andra stannade kvar och kollade lite fler matcher. Men jag var inte alltför deppig ändå, jag trivs helt ok på jobbet och framför allt är jag nöjd med att jag gör nåt vettigt, det känns bra. Det är inte många timmar jag jobbar heller, brukar va från 18.30 eller 19 till runt 22. Men med hyfsad dricks utöver lönen klarar jag mig nog trots att det inte blir så många timmar. Eller så får jag fixa något annat jobb också, men just nu trivs jag bra med att bara vara lite lite mindre lat än tidigare! Kvällen på jobbet var lugn, måndag kväll.

Nu ska jag inte jobba förrän fredag vad jag vet, om han inte ringer i veckan... Skönt, fast ja, jag vet, jag borde ju jobba... Men jag måste njuta av det här också. Ska kanske kolla mer tennis imorgon, Thomas Johansson och Sofia Arvidsson spelar då, heja Sweeeeeden! Eller så gör jag något annat skoj imorgon. Jag gillar mitt liv här. Det är som jag hoppades det skulle vara!

Inga kommentarer: