2008-05-19

byebye Melbourne!

Om några timmar sitter jag och Suzanne på planet till Perth! Om några dagar börjar vår minst 450 mil långa road trip längs västkusten upp till Darwin! Det ska bli superkul och spännande och det kommer bli helt fantastiskt kul tror jag! Men det är svårt, lämna Melbourne, mitt hem, alla här, framför allt en speciellt såklart... Och så alla servitörer, servitriser, diskare och kockar som varit min familj för ett tag, jag kommer sakna allt det där också, även om det varit jobb. I lördags jobbade jag mitt sista skift. Jobbmässigt var det en himla skitkväll, alla gäster var gnälliga och tråkiga, och jag gick mest runt och försökte fatta att det snart var över, vilket varken kändes bra eller dåligt, bara märkligt. Jag fick sluta först iallafall, gick över till Rare och väntade på att Dom och Suzanne skulle bli klara, vi skulle ut och dricka några avskedsdrinkar. Resten av kvällen blev bäst! Vi fick med oss 7-8 till som ville ta farväl av mig och jag kände mig som drottning på balen... eller nåt... vad man nu säger. Det var iallafall supertrevligt, tyckte inte bara jag (som blev bjuden på en drink från var och en, klart det blev trevligt då!), alla hade kul! Innan natten var slut hade jag dessutom fått en halsduk och en bukett blommor som avskedspresent.

Så ja... iallafall... Perth, västkusten, Darwin, tillbaka till Melbourne några dagar, Sydney, Singapore, London, hem!!! Det är inte långt kvar nu! Men upplevas ska det, sista tiden, jag tror att en väldigt bra tid börjar NU!

Inga kommentarer: